ფილტრი

ვაკანსიები

დისტრიბუტორი

ID 64309

მრავალპროფილური საკონდიტრო კომპანია "სანდომი", რომელიც ბაზარზე 2013 წლიდან ოპერირებს, წარმოდგენილია 9000-მდე ობიექტზე როგორც ფხვიერი, ასევე შოკოლადიანი ნაწარმის მრავალფეროვანი ასორტიმენტით სრული საქართველოს მასშტაბით.

საყოველთაო რანჟირების შედეგად პურის წარმოება, საკონდიტრო ნაწარმის შენახვა-წარმოება. შპს "ვასაძის პურს" და ბრენდს -"სანდომი" საერთაშორისო ბიზნეს ასოციაციის მიერ მინიჭებული აქვს წოდება "პერმანენტ ლიდერი"- მსხვილ საწარმოებს შორის. "სანდომის", როგორც კომპანიის მთავარი პრიორიტეტებია- მომხმარებელზე ორიენტირება, - მაღალი ხარისხი, მუდმივი სიახლეები, გუნდური მუშაობის პრინციპი და მინიჭებული ISO 22000 -საერთაშორისო ხარისხის დანერგილი მოთხოვნების მაქსიმალური დაცვა.

კომპანია "სანდომი" სამუშაოდ იწვევს ენერგიულ, კომუნიკაბელურ, აქტიურ, პასუხისმგებლობის მქონე პირებს, რომელთაც აქვთ სურვილი, იმუშაონ დისტრიბუტორის თანამდებობაზე.

ძირითადი მოვალეობები: ახალი ობიექტების მოძიება, პოტენციურ კლიენტებთან შეხვედრა, მოლაპარაკების წარმართვა.

ძირითადი მოთხოვნები:

** ასაკი: 22-დან 35 წლამდე
** მართვის მოწმობა (B კატეგორია)
** 1 წლიანი სამუშაო გამოცდილება დისტრიბუტორის თანამდებობაზე; (სასურველია)
** ორიენტირებული გაყიდვების ზრდაზე
** უძრავი ქონებით უზრუნველყოფა

პიროვნული მახასიათებლები:

** სტრესულ გარემოში მუშაობის უნარი
** შრომისმოყვარე
** კომუნიკაბელური
** პასუხისმგებლობის მაღალი გრძნობა

პირობები:

** მდებარეობა: თბილისი, ს. ფონიჭალა
** გრაფიკი: სრული დღე
** დასვენება: კვირა
** ხელფასი: ამოღებული თანხის % + ბონუსები
** სამუშაო განაკვეთი: სრული

დაინტერესებულმა პირებმა გადმოაგზავნეთ რეზიუმე ელ.მისამართზე: [email protected] და აუცილებლად საგანში მიუთითეთ ვაკანსიის დასახელება, წინააღმდეგ შემთხვევაში ვაკანსია არ განიხილება. დაკავშირება მოხდება მხოლოდ შერჩეულ კანდიდატებთან.

განთ. 30 მარტი 12:49

ბოლო ვადა 30 აპრილი 00:00

პრისელერი

ID 64308

მრავალპროფილური საკონდიტრო კომპანია "სანდომი", რომელიც ბაზარზე 2013 წლიდან ოპერირებს, წარმოდგენილია 9000-მდე ობიექტზე როგორც ფხვიერი, ასევე შოკოლადიანი ნაწარმის მრავალფეროვანი ასორტიმენტით სრული საქართველოს მასშტაბით.

საყოველთაო რანჟირების შედეგად პურის წარმოება, საკონდიტრო ნაწარმის შენახვა-წარმოება. შპს "ვასაძის პურს" და ბრენდს -"სანდომი" საერთაშორისო ბიზნეს ასოციაციის მიერ მინიჭებული აქვს წოდება "პერმანენტ ლიდერი"- მსხვილ საწარმოებს შორის. "სანდომის", როგორც კომპანიის მთავარი პრიორიტეტებია- მომხმარებელზე ორიენტირება, - მაღალი ხარისხი, მუდმივი სიახლეები, გუნდური მუშაობის პრინციპი და მინიჭებული ISO 22000 -საერთაშორისო ხარისხის დანერგილი მოთხოვნების მაქსიმალური დაცვა.

"სანდომი" გთავაზობთ ვაკანსიას პრისელერის პოზიციაზე.

ადგილმდებარეობა: თბილისი, სოფ. ფონიჭალა.
განაკვეთი: სრული
სამუშაო დღეები: ორშაბათი-შაბათი, დასვენება: კვირა

კომპანია სთავაზობს კანდიდატებს შემდეგ პირობებს:

** გეგმასთან მიბმულ ანაზღაურებას
** სამოტივაციო ბონუსს

აუცილებელი მოთხოვნები:

** უმაღლესი განათლება.
** შესაბამის პოზიციაზე მუშაობის მინიმუმ 1 წელი გამოცდილება.
** 25-45 წლამდე.
** მართვის მოწმობა.
** უძრავი ქონებით უზრუნველყოფა.

პიროვნული თვისებები:

** პასუხისმგებლობის მაღალი გრძნობა
** პუნქტუალურობა
** შრომისმოყვარეობა
** კომუნიკაბელურობა
** გუნდურობა
** ახალი ობიექტების ათვისების უნარი
** პროდუქციის პრეზენტაციის უნარი

მოვალეობები:

** უზრუნველყოს ტერიტორიაზე ახალი კლიენტების მოძიება
** უზრუნველყოს მის პორტფელში არსებული ყველა სახეობის პროდუქციის მაქსიმალური რეალიზაცია.
** უზრუნველყოს პროდუქციის საუკეთესო განლაგება.
** აქტიურად მიიღოს მონაწილეობა ბაზარზე ახალი პროდუქციის დამკვიდრებაში.
** გაამყაროს კონსტრუქტიული თანამშრომლობა ყველა მყიდველთან, უზრუნველყოს მომსახურების მაღალი დონე.

დაინტერესებულმა პირებმა გადმოაგზავნეთ რეზიუმე ქართულ ენაზე, ელ.მისამართზე: [email protected] და აუცილებლად საგანში მიუთითეთ ვაკანსიის დასახლება, წინააღმდეგ შემთხვევაში ვაკანსია არ განიხილება.

დაკავშირება მოხდება მხოლოდ შერჩეულ კანდიდატებთან.

განთ. 30 მარტი 12:48

ბოლო ვადა 30 აპრილი 00:00

სპეციალისტი მცხეთა-მთიანეთში

ID 64307

სს "ოპპა" (ყოფილი სს "ნოვა ტექნოლოჯი") ფინანსურ-ტექნოლოგიურ ბაზარზე 2007 წელს გამოჩნდა და მას შემდეგ მთელი საქართველოს მასშტაბით ოპერირებს. კომპანია ფლობს ელექტრონულ საფულეს http://www.oppa.ge და PayBox-ის სწრაფი ჩარიცხვის ტერმინალებს. ზრდასა და განვითარებაზე ორიენტირებული კომპანიის გარშემო 300 - ზე მეტი თანამშრომელი ერთიანდება. უახლესი ტექნოლოგიები, სისწრაფე და ხარისხი კომპანიის მთავარი ღირებულებებია.

შემოგვიერთდი და მიაღწიე წარმატებას ჩვენს გუნდთან ერთად!

სს "ოპპა" აცხადებს ვაკანსიას ტერმინალების მომსახურების სპეციალისტის პოზიციაზე.

სამუშაო ადგილი: მცხეთა-მთიანეთი

პოზიციის მიზანი: ქსელში არსებული ტერმინალების ტექნიკური მომსახურება.

ძირითადი ფუნქცია მოვალეობები:

** ქსელში არსებული ტერმინალების გამართულად, შეფერხების გარეშე მუშაობის უზრუნველყოფა;
** მათი სუფთა მდგომარეობაში შენარჩუნება;
** ტერმინალის გამართულად მუშაობის მონიტორინგი, ხარვეზის აღმოჩენის შემთხვევაში დიაგნოსტიკა და მისი დროულად აღმოფხვრის უზრუნველყოფა;
** ტერმინალის პროგრამული უზრუნველყოფა: სისტემის გამართვა, დრაივერების დაყენება, სისტემის ინსტალაცია;
** ტერმინალების ქსელში განთავსება, დაბრუნება და შეცვლა.

სავალდებულო საკვალიფიკაციო და სხვა მოთხოვნები:

** კომპიუტერულ ტექნიკასთან მუშაობის გამოცდილება;
** ვინდოუსის და ლინუქსის საბაზისო დონეზე ცოდნა;
** ავტომობილის ფლობა;
** მართვის მოწმობა - B კატეგორია;
** უძრავი ქონებით უზრუნველყოფა;
** მსგავს პოზიციაზე მუშაობის გამოცდილება ჩაითვლება უპირატესობად.

უნარები:

** ორგანიზებულობა;
** პასუხისმგებლობის მაღალი გრძნობა;
** დეტალებზე ორიენტირებულობა;
** სამუშაოს ორგანიზება;
** სტრესულ სიტუაციებში ეფექტურად მუშაობის უნარი.

ჩვენ გთავაზობთ:

** შესაძლებლობას, გახდეთ სწრაფად მზარდი კომპანიის თანამშრომელი.
** იმუშაოთ ინოვაციებზე ორიენტირებულ, სასიამოვნო და მეგობრულ სამუშაო გარემოში;
** განვითარდეთ პროფესიულად და მოახდინოთ თვითრეალიზაცია.

დაინტერესების შემთხვევაში გამოაგზავნეთ თქვენი რეზიუმე შემდეგ ელექტრონულ მისამართზე: [email protected]. გთხოვთ, სათაურის ველში აუცილებლად მიუთითეთ იმ პოზიციის დასახელება, რომელზეც აგზავნით განაცხადს, წინააღმდეგ შემთხვევაში, განაცხადი არ განიხილება.

გისურვებთ წარმატებებს!

გაცნობებთ, რომ რეზიუმეს გამოგზავნით თქვენ აცხადებთ თანხმობას სს "ოპპა"- მ დაამუშაოს თქვენი პერსონალური მონაცემები ვაკანსიასთან შესაბამისობის დადგენის მიზნით. ამასთან დამსაქმებელმა შესაძლებელია თქვენი მონაცემი შეინახოს და თავსებადობის შემთხვევაში განიხილოს სხვა ვაკანტურ პოზიციაზეც.

განთ. 30 მარტი 12:16

ბოლო ვადა 19 აპრილი 00:00

კოორდინატორი ყაზბეგში

ID 64306

"სამართლიანი არჩევნებისა და დემოკრატიის საერთაშორისო საზოგადოება" (ISFED) აცხადებს ვაკანსიას რაიონული კოორდინატორის პოზიციაზე, შემდეგ მუნიციპალიტეტებში: თიანეთი, ყაზბეგი, მცხეთა, რუსთავი, ადიგენი, ხარაგაული, აბაშა, თერჯოლა, დედოფლისწყარო, ყვარელი, ფოთი, ოზურგეთი.

მოვალეობები:

კოორდინატორი არის ორგანიზაციის წარმომადგენელი მითითებულ მუნიციპალიტეტში და მოკლევადიანი კონტრაქტის საფუძველზე პროექტის ფარგლებში ასრულებს სხვადასხვა საქმიანობას ადგილობრივ დონეზე. მუნიციპალიტეტის კოორდინატორი ანგარიშვალდებულია შესაბამისი რეგიონული კოორდინატორისა და ცენტრალური ოფისის წინაშე.

ძირითადი ფუნქციები:

** საარჩევნო ადმინისტრაციის ორგანოების მონიტორინგის განხორციელება;
** საარჩევნო ციკლში საარჩევნო სუბიექტების საქმიანობაზე დაკვირვება და მათ მიერ გამართულ საჯარო შეხვედრებზე დასწრება;
** აუცილებლობის შემთხვევაში საჯარო ინფორმაციის სხვადასხვა სახელმწიფო დაწესებულებიდან გამოთხოვნა;
** რეგიონულ კოორდინატორთან შეთანხმებით არჩევნების დღის მოკლევადიანი დამკვირვებლების შერჩევა თავის მუნიციპალიტეტში;
** არჩევნების დღეს მობილური ჯგუფის მოვალეობის შესრულება;
** ორგანიზაციის მიერ გამართულ ყველა სავალდებულო ტრენინგზე დასწრება;
** ადგილობრივ დონეზე დაინტერესებული მხარეებისთვის ორგანიზაციის საქმიანობის შესახებ ინფორმაციის მიწოდება;
** პროექტის ფარგლებში სრულყოფილი და ჯეროვანი ანგარიშგება რეგიონალურ/პროექტის კოორდინატორთან;
** შესაბამისი ინსტრუქციის საფუძველზე პროექტის საქმიანობებიდან გამომდინარე სხვა ვალდებულებების შესრულება.

საკვალიფიკაციო მოთხოვნები:

** წერილობითი და ვერბალური კომუნიკაციის უნარი;
** პასუხისმგებლობის მაღალი გრძნობა;
** ძირითადი კომპიუტერული პროგრამების ცოდნა;
** სტრესულ სიტუაციაში მუშაობის უნარი;
** აპოლიტიკურობა და მიუკერძოებლობა.

სასურველი მოთხოვნები:

** უმაღლესი განათლება;
** საარჩევნო საკითხების ცოდნა;
** არასამთავრობო ორგანიზაციაში მუშაობის გამოცდილება;
** მოხალისეობრივი საქმიანობის სტაჟი.

შენიშვნა: აღნიშნული პოზიცია არ წარმოადგენს მუდმივ სამუშაოს და კოორდინატორის დასაქმება ხორციელდება პროექტით გათვალისწინებული საქმიანობების და კონკრეტული ვადების მიხედვით. კოორდინატორის საქმიანობის შეთავსება შეუძლიათ დასაქმებულ პირებს, მათ შორის სტუდენტებს, გარდა საჯარო სამსახურში დასაქმებული მოხელეებისა, თუ ხელი არ შეეშლებათ კოორდინატორის საქმიანობის სრულყოფილად განხორციელებაში.

დაინტერესებულ პირებს გთხოვთ, გამოაგზავნოთ თქვენი რეზიუმე (CV) და სამოტივაციო წერილი ელექტრონული ფოსტით, მისამართზე: [email protected]. სათაურის ველში, გთხოვთ, მიუთითოთ ვაკანსიის დასახელება და მუნიციპალიტეტი, რომელშიც გსურთ მუშაობა. საბუთების მიღების ბოლო ვადაა 2020 წლის 05 აპრილი.

ორგანიზაციის შესახებ:

"სამართლიანი არჩევნებისა და დემოკრატიის საერთაშორისო საზოგადოება" მიუკერძოებელი, არასამთავრობო, არაპარტიული ორგანიზაციაა, რომელიც 1995 წლიდან ფუნქციონირებს. ორგანიზაციის საქმიანობის სტრატეგიული მიმართულებებია: დემოკრატიული ინსტიტუტების განვითარება; დემოკრატიული ღირებულებებისა და სამოქალაქო აზროვნების ჩამოყალიბების ხელშეწყობა; საარჩევნო პროცესების გამჭვირვალობა და თანაბარი საარჩევნო გარემოსთვის ზრუნვა; ადგილობრივი თვითმმართველობების განვითარება; მოქალაქეებსა და ხელისუფლებას შორის დიალოგის მხარდაჭერა.

"სამართლიანი არჩევნებისა და დემოკრატიის საერთაშორისო საზოგადოება" უზრუნველყოფს დასაქმების თანაბარ შესაძლებლობას განურჩევლად კანდიდატის ეროვნების, ეთნიკური წარმომავლობის, რასის, კანის ფერის, სქესის, სექსუალური ორიენტაციის ან გენდერული იდენტობისა.

განთ. 30 მარტი 12:13

ბოლო ვადა 5 აპრილი 00:00

მენეჯერი მესტიაში

ID 64305

JSC Nenskra Hydro is pleased to announce a vacancy for the position of Corporate Social Responsibility Manager.

JSC Nenskra Hydro is a project-based company established in 2015 as a result of cooperation between Korea Water Resources Corporation K-water and JSC Partnership Fund. The company is developing the Nenskra Hydropower Plant project in the Nenskra and Nakra river Valleys in Mestia Municipality of Samegrelo-Zemo Svaneti region. The 280 MW Nenskra Hydropower Plant will generate approximately 1`200.00 GWh of electricity annually, which will be fully consumed by the Georgian market. Detailed information about Nenskra HPP Project can be found on its official website www.nenskrahydro.ge

Definition of Role:

The CSR Manager shall fulfil the obligations associated with implementing social and/or community development and investment programs, and corporate social responsibility initiatives of the Nenskra Hydropower Project, in line with national requirements and according to project corporate- and Lenders-approved documents, as well as good international industry practices on such programs.

Performance of Tasks:

The CSR Manager shall be based full-time onsite performing the tasks at the project areas located in Nenskra and Nakra Valleys.

The CSR Manager has direct reporting responsibility to the Deputy E&S Team Leader, the E&S Team Leader, and VICE Chief Executive Officer.

The CSR Manager is responsible for developing, enhancing, executing the Integrated CSR Plan, which is linked to the Community Investment Program commitment of the project, and the Livelihood Restoration Plan for project affected communities.

Collaboration with members of the project implementation teams or individuals is required to fulfill the tasks objectively:

** Chief officers
** E&S team leader
** Deputy E&S team leader
** Compliance / SHEC-MS manager
** Compliance / ESIA officer
** Compliance / SHEC-MS administrator
** Social manager
** Grievance / community relations / stakeholder engagement officer
** Community liaison officers
** Land acquisition officer
** CIP / LR officer
** Health and safety manager
** Public relations officer
** Communications officer
** Technical team and Employer`s representative
** Consultants and other stakeholders.

Responsibilities and Specific Tasks:

Tasks upon mobilization:

The CSR Manager liaises with the CIP/LR Officer, Community Liaison Officers, Grievance/Community Relations/Stakeholder Engagement Officer, and Social Manager to gather up-to-date information on status of social development programs implemented since the beginning of the project implementation.

As soon as the project information status is collected, the CSR Manager prepares a status report on social development programs.

Gaps will be identified in regard compliance against ESMP commitments - namely on CIP and LRP, including social impact assessment and stakeholder engagement mitigation measures. The Company`s CSR initiatives will also be reviewed, and status report to be prepared and submitted internally to the E&S Team Leader and the Deputy E&S Team Leader, Compliance/SHEC-MS manager, Social Team, Land Acquisition (LA) Team, CIP/LRP Team, Human Resources (HR) Team, and the Project Executive Committee.

The following documents should be reviewed upon mobilization:

** Supplementary E&S studies, particularly:

- Volume 3, Social impact assessment
- Volume 7, Stakeholder engagement plan
- Volume 8, Environmental and social management plan
- Volume 9, Land acquisition and livelihood restoration plan
- Volume 10, Cumulative impact assessment

** Community investment programs, project profile and status reports
** Livelihood restoration programs, targeted to the project affected households/peoples.

Additionally, the following tasks will be fulfilled during the first month of employment:

** Create a mission and vision statement on CSR for the Nenskra Hydropower Project.
** Develop the comprehensive social development programs, that are linked to CIP and LRP, and aligned with the goal to achieve sustainable social development programs in the Nenskra and Nakra Valleys. These programs will be augmented by the CSR initiatives driven by corporate project investors and sponsors.
** Generate timeline for implementation, and budgetary requirements, including definition of monitoring metrics, for each of the specific social/community development programs, with approval from the project executive management committee members.
** Develop the exit plan for each social development program.

Daily tasks:

The following tasks are to be fulfilled daily:

** Create a diary of community meetings held every day, with community members, PAH/PAP, by gender and by age group distribution; including internal meetings that were organized, and held.
** Activities will be documented in the daily timesheet record, format prescribed by the HR team of JSCNH.
** List all community requests, demands, or resolution to these requests as they arise.
** Review whether such community demands are aligned with the Integrated CSR plan approved by the company for the respective implementation year or month.

Weekly Tasks:

** Based on issues or community demands arising from day-to-day performance of the tasks, provide recommendations or elevate information requiring decision from the Chief officers at the beginning of the week, every Monday and/or during the Weekly Project Executive Management meetings.
** Participate in the Weekly Project SHEC Meetings and present CSR/CIP/LRP related issues.
** Provide inputs into the Weekly SHEC monitoring report to Lenders.
** Summarize community requests related to social development programs, and report close out actions taken by the company

Bi-Monthly Tasks:

** Participate in the bi-monthly site progress meeting with the EPC Contractor.
** Identify and raise any community demands, related to CSR/CIP/LRP requests or issues if any.
** Develop action plans to address such community development demands as required, for approval by the Project Executive Management Committee.

Monthly tasks:

The CSR Manager shall carry out the following monthly routine monitoring tasks:

** Prepare/update the monthly social development reports, covering consolidated inputs on CIP and LRP accomplishments for the month prepared by the CIP/LRP Officer, including the CSR initiatives undertaken by the project company.
** Monitor and document metrics on social development programs, including:

- Projects implemented for the month
- Total number of beneficiaries reached
- Profile of beneficiaries reached - gender distribution, age group, vulnerable groups, project affected households and/or peoples
- Projects closed for the month - with project completion data sheet
- Other monitoring metrics required by the Lenders consortium.

Ad-hoc tasks:

The following tasks shall be performed by the CSR Manager:

** The Chief officers may request additional tasks related to fulfilment of CSR initiatives, for instance volunteer programs of the project sponsors and investors. The CSR management shall collaborate with internal stakeholders on matters related to social/community development programs to satisfy successful implementation of the event or social program.
** Participate in CSR, Social development training programs that are endorsed by Lenders and approved by the Project Sponsor.
** Envision to get the project special purpose vehicle (SPV) into satisfying ISO certification on CSR program - the program of activities and action plan to achieve such certification need to be developed for the duration of the employment contract.

Reporting:

The following are the reporting deliverables of the CSR Manager:

** Weekly update on meetings held with stakeholders in relation to the implementation of the social development programs.
** Monthly consolidated accomplishment reports on CSR, CIP and LRP commitments, grouped accordingly. Monitoring metrics should be explicitly defined and described.
** Six-monthly reporting on CSR, CIP, and LRP commitments, analyzing trends on total reach and project beneficiaries, including follow up actions for the next six months.
** Annual report highlighting notable social development programs that may be published in media outlets, and reported in the Annual project accomplishment report.
** The reports are to be submitted to the E&S Team Leader, Deputy E&S Team Leader and Compliance/SHEC-MS Manager for consolidation into the project monitoring report to Lenders, copying in the Project Executive Management Committee.

Qualifications/Requirements:

** Master`s degree in Social Sciences or related field
** Computer skills are required (Experience with office management software MS office, PP, etc.)
** Language requirements: both Georgian and English knowledge (Excellent written and verbal communication skills)
** 5+ years experience in relevant field, administering, operating, problem solving, trouble shooting, documentation skills, organizational and managing skills.

Other Requirements:

** Strong organization skills with a problem-solving attitude
** Attention to detail and values teamwork and collaboration in an international working environment.

JSC Nenskra Hydro is providing equal opportunities to all potential employees during the recruitment process regardless of race, color of skin, language, sex, religion, political or other opinions, national, ethnic and social affiliation, origin, property or social status, place of residence.

Interested candidates should send their CV in English with a photo to: [email protected] and indicate the position name in the subject line. Only short-listed candidates will be contacted.

Deadline for submission of applications is April 10, 2020.

განთ. 30 მარტი 12:10

ბოლო ვადა 10 აპრილი 00:00

ოფიცერი სვანეთში

ID 64304

JSC Nenskra Hydro is pleased to announce a vacancy for the position of Community Investment and Livelihood Restoration Program Officer.

JSC Nenskra Hydro is a project-based company established in 2015 as a result of cooperation between Korea Water Resources Corporation K-water and JSC Partnership Fund. The company is developing the Nenskra Hydropower Plant project in the Nenskra and Nakra river Valleys in Mestia Municipality of Samegrelo-Zemo Svaneti region. The 280 MW Nenskra Hydropower Plant will generate approximately 1`200.00 GWh of electricity annually, which will be fully consumed by the Georgian market. Detailed information about Nenskra HPP Project can be found on its official website www.nenskrahydro.ge

Definition of Role:

The CIP/LRP Officer is responsible for the implementation of the Community Investment Program (CIP) and Livelihood Restoration Program (LRP) of the Nenskra Hydropower Project which were reviewed and approved by the Lenders Consortium, involving EBRD, EIB, ADB, AIIB, KDB, and K-Sure. The CIP and the LRP are designed to be in line with the national and international safeguards standards of the Lenders.

The community investment and livelihood restoration programs are implemented under the overall Integrated Social Responsibility (CSR) Plan of the Project Sponsor. In this regard, the implementation of the CIP and LRP social development projects should be closely linked to the social development key focus areas identified in the Integrated CSR Plan and aligned with the commitments set forth in the Project Environmental and Social Management Plan (ESMP) and the Livelihood Restoration Plan (LRP) approved by the Lenders Group, unless a revision or update of these documents are mandated.

Performance of Tasks:

The CIP/LRP Officer shall be based full-time onsite performing the tasks at the project areas located in the Nenskra and Nakra Valleys.

The CIP/LRP Officer has direct reporting responsibility to the CSR Manager (Supervisor) and the E&S Team Leader.

The CIP/LRP Officer is responsible for reviewing the CIP and LRP documents, and updating such documents according to the project development progress and changes. The initial CIP and LRP documents were prepared after the "community needs assessment" was carried out by a third-party consultant in 2015 (CIP) and when the Supplementary E&S Studies were finalized in 2017 (LALRP).

In December 2019, the LALRP Implementation Progress Report was prepared and submitted to the Lenders describing accomplishments and status of land acquisition and livelihood restoration programs. In February 2020, an LALRP Addendum 1 covering additional areas not defined in 2017 was drafted, and submitted to the Lenders for review. The livelihood programs are defined and described in detail in these documents - 2017 LALRP, 2019 LALRP Implementation Progress Report, and the 2020 LALRP Addendum 1. Additional LALRP addendum documents will be developed throughout the project development cycle.

The CIP program was committed in the 2017 ESMP, however due to changing site conditions (i.e. mudflow event in July 2018 in Nenskra Valley) the community needs shifted its focus into rehabilitation of damaged roads and bridges, and river bank reinforcement (infrastructure rehabilitation). Consequently, the community demanded for lease of equipment from the company to perform small infrastructure improvement and rehabilitation, which was addressed through the "Mechanization Project" of the company. With the company`s genuine desire to support the local communities formalize ownership of the land properties under private land registration, the company invested into performing land survey and registration assistance to government authorities through the "Land Survey and Registration Project". Furthermore, due to increasing anticipation of the local communities of local employment opportunities when the EPC contractor is officially appointed, the company partially took over the obligation by the Contractor to perform "Vocational Skills Training Program". A number of local community members participated in the theoretical and practical training on heavy equipment machineries operation.

Several CIP programs had been developed by the company, among them are (see ANNEX for more details):

1. Safe Environment - infrastructure and living conditions improvement:

** Local roads improvement and construction of bridges in Nenskra Valley
** Rehabilitation of spring well infrastructure in Nenskra and Nakra Valleys
** River bed cleaning and bank protection in Nenskra and Nakra Rivers
** Rehabilitation of LILE cultural center and sports gymnasium in Nenskra Valley
** Medical facilities improvement in Nenskra Valley
** Small infrastructure improvements through the "Mechanization Project" in Nenskra Valley

2. Employment - upskilling and training for future employment opportunities:

** Skills mapping in Nenskra Valley
** Vocational skills training in Nenskra and Nakra Valleys
** Youth internship pilot engagement in Nenskra Valley
** English learning courses in Nenskra and Nakra Valleys
** Computer learning courses in Nenskra and Nakra Valleys

3. Socio-Economic Development:

** Tourism development and guesthouses inventory in Nenskra and Nakra Valleys
** Promotion of cultural heritage and local practices in Nenskra and Nakra Valleys
** Land survey and registration program to support local business establishment in Nenskra Valley
** Support to social enterprises registration in Nenskra Valley
** Cultural heritage and archaeology awareness training to local workers in Nenskra Valley.

The CIP/LRP Officer is tasked to review all of these programs and assess the status of implementation, and reach, and prepare regularly two separate reports: CIP implementation progress report, and LRP implementation progress report. Detailed tasks and responsibilities are described in this Job Description.

The CIP/LRP Officer is also expected to collaborate with the members of the project implementation teams or individuals to perform the tasks required of the role:

** Chief officers
** E&S team leader
** Deputy E&S team leader
** CSR manager
** Compliance / SHEC-MS manager
** Compliance / ESIA officer
** Compliance / SHEC-MS administrator
** Social manager
** Grievance / community relations / stakeholder engagement officer
** Community liaison officers
** Land acquisition officer
** Health and safety manager
** Public relations officer
** Communications officer
** Technical team and Employer`s representative
** Consultants and other stakeholders.

Responsibilities and Specific Tasks:

Tasks upon mobilization:

The CIP/LRP Officer works with the CSR Manager, Grievance/Community Relations/Stakeholder Engagement Officer, Community Liaison Officers, Social Manager and Land Acquisition Officer to gather up-to-date information on status of the CIP, CSR, and LRP social development programs implementation platforms, since the beginning of the project development.
As soon as the project information status is collected, the CIP/LRP Officer prepares status reports for CIP and LRP implementation progress, separately. The appropriateness of the program to local conditions, and key performance indicators of the CIP will be reviewed against the ESMP commitments of 2017, and comments will be provided on whether the key targets and performance indicators had been achieved.

In coordination with the CSR Manager, the CIP/LRP Officer works to identify the gaps in regard CIP and LRP implementation, and recommendations will be determined for the improvement of monitoring system of these social programs. Key monitoring parameters shall emphasize whether the commitments under the Livelihood Restoration Plan had been achieved, and whether the Community Investment Program is effective. If not, the recommendations for improvement of the program shall be reflected in an action plan, in collaboration with the CSR Manager, for presentation to the Project Executive Management Committee for approval.

The following documents should be reviewed upon mobilization:

** Supplementary E&S studies, particularly:

- Volume 3, Social impact assessment
- Volume 7, Stakeholder engagement plan
- Volume 8, Environmental and social management plan
- Volume 9, Land acquisition and livelihood restoration plan
- Volume 10, Cumulative impact assessment

** Community investment programs, project profile and status reports
** Livelihood restoration programs, targeted to the project affected households/peoples.

Additionally, the following tasks will be fulfilled during the first month of employment.

** For the CIP and LRP activities, generate timeline for implementation, and budgetary requirements, including definition of monitoring metrics, for each of the specific social/community development programs under CIP and LRP, respectively, to be submitted to the CSR Manager, E&S Team Leader and Deputy E&S Team Leader for review, and approval by the project executive management committee members.
** For each program under CIP and LRP, respectively, develop the exit and closure plan and document steps undertaken to achieve project closure.

Daily tasks:

The following tasks are to be fulfilled daily:

** Create a diary of community meetings held every day, with community members, PAH/PAP, by gender and by age group distribution; including internal meetings that were organized, and held.
** Activities will be documented in the daily timesheet record, format prescribed by the HR team of JSCNH.
** List all community requests, demands, or resolution to these requests as they arise.
** Review whether such community demands are aligned with the Integrated CSR plan approved by the company for the respective implementation year or month.

Weekly Tasks:

** Based on issues or community demands arising from day-to-day performance of the tasks, provide recommendations or elevate information requiring decision from the Chief officers at the beginning of the week, every Monday and/or during the Weekly Project Executive Management meetings.
** Participate in the Weekly Project SHEC Meetings and present CIP/LRP related issues.
** Provide inputs into the Weekly SHEC monitoring report to Lenders.
** Summarize community requests that fall under CIP/LRP activities, and those that are additionally requested outside of the commitments of CIP/LRP activities.
** Present plan to either defer the request of the community, or endorse the request for review by the CSR Manager, E&S Team Leader, Deputy E&S Team Leader, and Project Executive Management Committee.

Bi-Monthly Tasks:

** Participate in the bi-monthly site progress meeting with the EPC Contractor.
** Identify and raise any community demands, related to CIP/LRP requests or issues if any.
** Based on the community requests received weekly, identify projects which are to be deferred and those projects for review by the CSR Manager, the E&S Team Leader, and the Deputy Team Leader.
** Develop action plans to address such community development demands as required, for approval by the Project Executive Management Committee, after discussion and confirmation by the CSR Manager, E&S Team Leader, and Deputy Team Leader.

Monthly tasks:

The CIP/LRP Officer shall carry out the following monthly routine monitoring tasks:

** Prepare/update the monthly social development reports, covering consolidated inputs on CIP and LRP accomplishments for reporting period.
** Monitor and document metrics on CIP and LRP activities in two separate documents, including:

- Projects implemented for the month
- Total number of beneficiaries reached
- Profile of beneficiaries reached - gender distribution, age group, vulnerable groups, project affected households and/or peoples
- Projects closed for the month - with project completion data sheet
- Other monitoring metrics required by the Lenders consortium

** Seek approval of the reporting format from the Lenders Team
** The monitoring metrics should be prepared in two separate reports for CIP and LRP respectively.

Ad-hoc tasks:

The following tasks are expected of the CIP/LRP Officer to achieve the reporting deliverables:

** Participate in monitoring missions with the Lenders Team and Lenders E&S monitoring, or any other internal and external monitoring activities
** Participate in meetings with other hydropower developers to establish benchmark of social programs adopted by similar development
** Using social skills, undertake community consultation to determine suitable CIP programs
** In identifying suitable CIP programs, the CIP/LRP Officer should also have the ability to prepare business plans, and identify potential technical partners in creating social benefit sharing (e.g. social enterprises, greenhouse development, etc)
** Undertake review of the socio-economic profile of the local communities to achieve suitable market for social programs to be implemented in the project affected communities, and neighboring community members within Nenskra and Nakra Valleys.
** Work with the Public Relations and Communications Team to publish accomplishments on CIP and LRP activities of Nenskra Hydropower Projects (i.e. newsletters, annual reports, media release, TV interviews, etc.)

Reporting:

The following are the reporting deliverables of the CIP/LRP Officer:

** Weekly update on meetings held with stakeholders in relation to the implementation of the CIP and LRP activities.
** Monthly accomplishment reports on CIP and LRP commitments, in two separate reports respectively. Monitoring metrics should be explicitly defined and described.
** Six-monthly reporting on CIP, and LRP commitments, analyzing trends on total reach and project beneficiaries, including follow up actions for the next six months.
** Annual report highlighting CIP and LRP accomplishments for the year, that may be published in media outlets, and reported in the Annual project accomplishment report.
** The reports are to be submitted to the CSR Manager, the E&S Team Leader, Deputy E&S Team Leader for consolidation into the project monitoring report to Lenders, copying in the Project Executive Management Committee.

Annex: Key Themes or Focus Areas of Social Development Projects under the Integrated CSR of Nenskra Hydropower Project.

Three Main Directions:

** Creating safe and improved living conditions [Safe Environment]
** Developing opportunities for employment through education and skills training [Employment]
** Contributing to socio-economic development while protecting local practices and cultural heritage [Socio-Economic Development].

Key Focus Areas:

Safe Environment:

** Infrastructure improvement
** Public health and medical facilities improvement
** Water supply improvement
** Educational awareness on community safety and environmental protection.

Employment:

** Skills training and skills matching
** Youth internship and on-the-job training
** Master classes and training for women.

Socio-Economic Development:

** Livelihood restoration activities targeted to Project Affected Households (PAHs)
** Agriculture and forest products management
** Tourism development
** Cultural heritage and archaeology awareness information campaigns.

Qualifications/Requirements:

** Bachelor`s degree in Social Sciences or related field
** Computer skills are required (Experience with office management software MS office, PP, etc.)
** Language requirements: both Georgian and English knowledge (Excellent written and verbal communication skills)
** 5+ years experience in relevant field, administering, operating, problem solving, trouble shooting, documentation skills, organizational and managing skills.

Other Requirements:

** Master`s degree in Social Sciences or related field is desirable
** Strong organization skills with a problem-solving attitude
** Attention to detail and values teamwork and collaboration in an international working environment

JSC Nenskra Hydro is providing equal opportunities to all potential employees during the recruitment process regardless of race, color of skin, language, sex, religion, political or other opinions, national, ethnic and social affiliation, origin, property or social status, place of residence.

Interested candidates should send their CV in English with a photo to: [email protected] and indicate the position name in the subject line. Only short-listed candidates will be contacted.

Deadline for submission of applications is April 10, 2020.

განთ. 30 მარტი 12:09

ბოლო ვადა 10 აპრილი 00:00

პრისეილერი რაჭა-ლეჩხუმში

ID 64303

სადისტრიბუციო კონპანია შ.პ.ს "ლა-ზი" აცხადებს ვაკანსიას სავაჭრო წარმომადგენლის/პრისეილერის პოზიციაზე.

ადგილმდებარეობა: ქუთაისი (რეგიონები: ზუგდიდი, ფოთი, წალენჯიხა, ჩხოროწყუ, ზესტაფონი, ვანი, ბაღდათი, თერჯოლა, ტყიბული, ჭიათურა, საჩხერე, რაჭა-ლეჩხუმი, წყალტუბო, ცაგერი, ლენტეხი)

სამუშაო განაკვეთი: სრული

მოვალეობები:

** გაყიდვები,
** პროდუქციის მახასიათებლების შესწავლა/ცოდნა,
** მარკეტინგული აქტივობების რეალიზაცია. დაგეგმილი მიზნების მიღწევა.

საკვალიფიკაციო მოთხოვნები:

** სასურველია გამოცდილება მსგავს პოზიციაზე.
** მათემატიკური უნარ-ჩვევები.
** საკუთარი ავტომობილი (კომპანია უზრუნველყოფს საწვავის ხარჯს)
** მართვის მოწმობა B კატეგორია.

ანაზღაურება: გამომუშავებით.

დაინტერესებულმა პირებმა გამოაგზავნეთ CV შემდეგ მისამართზე: [email protected] ან დაგვიკავშირდით ნომერზე 598161744

განთ. 30 მარტი 12:04

ბოლო ვადა 26 აპრილი 00:00

950 ლარი

საწარმოს დამხმარე პერსონალი

ID 64302

შპს "ჯუკო" არის ფეხსაცმლის საწარმო.

შპს "ჯუკო" აცხადებს ვაკანსიას საწარმოს დამხმარე პერსონალის პოზიციაზე.

სამუშაოს აღწერა: შეფუთვა, გაპრიალება, კონვეირზე მუშაობა.

ჩვენ ვეძებთ კანდიდატს რომელსაც:

** აქვს პასუხისმგებლობის მაღალი გრძნობა.
** არის ენერგიული, ორგანიზებული და შეუძლია დროის ეფექტური მართვა.
** აქვს დატვირთულ რეჟიმში მუშაობის უნარი.
** პუნქტუალურია.

მოთხოვნები: ასაკი: 18-45 წელი
პრიორიტეტი მიენიჭება: თურქული ან ინგლისური ენის მცოდნეს

ხელფასი: 600/950 ლარი.
სამუშაო გრაფიკი: ორშაბათი-შაბათი, 09:00-19:00
მის.: გიორგი ნადარეიშვილის 14

საკონტაქტო ტელ: 596 094545
Email: [email protected]

განთ. 30 მარტი 12:02

ბოლო ვადა 27 აპრილი 00:00

2000 ლარი

FMG პროგრამის ანალიტიკოსი

ID 64301

მრავალპროფილური საკონდიტრო კომპანია "სანდომი", რომელიც ბაზარზე 2013 წლიდან ოპერირებს, წარმოდგენილია 9000-მდეობიექტზეროგორცფხვიერი, ასევე შოკოლადიანი ნაწარმის მრავალფეროვანი ასორტიმენტით სრული საქართველოს მასშტაბით.

საყოველთაო რანჟირების შედეგად პურის წარმოება, საკონდიტრო ნაწარმის შენახვა-წარმოება. შპს "ვასაძის პურს" დაბრენდს -"სანდომი" საერთაშორისო ბიზნეს ასოციაციის მიერ მინიჭებული აქვს წოდება "პერმანენტლიდერი"- მსხვილ საწარმოებს შორის. "სანდომის", როგორც კომპანიის მთავარი პრიორიტეტებია- მომხმარებელზე ორიენტირება, - მაღალი ხარისხი, მუდმივი სიახლეები, გუნდური მუშაობის პრინციპი და მინიჭებული ISO 22000 -საერთაშორისო ხარისხის დანერგილი მოთხოვნების მაქსიმალური დაცვა.

"სანდომი" გთავაზობთ ვაკანსიას FMG პროგრამის ანალიტიკოსის პოზიციაზე.

სამუშაო პირობები:

** ადგილმდებარეობა: თბილისი, სოფ. ფონიჭალა.
** განაკვეთი: სრული
** სამუშაო დღეები: ორშაბათი-შაბათი.
** ანაზღაურება: საწყისი ანაზღაურება 1200 ლარიდან -2000ლარამდე.
** საგამოცდო ვადა: 3 თვე.

საკვალიფიკაციო მოთხოვნები:

** უმაღლესი განათლება (ფინანსური / ბიზნესის ადმინისტრირების / ეკონომიკური განხრით)
** "Microsoft Office"-კომპიუტერული პროგრამების კარგი ცოდნა;
** სასურველია FMG პროგრამაში მუშაობის გამოცდილება;
** ინგლისური ენის ცოდნა;

უნარ-ჩვევები:

** პასუხისმგებლობის გრძნობა;
** ძლიერი ლოგიკური, მათემატიკური და ანალიტიკური უნარები;
** გუნდური მუშაობის უნარი;
** ინდივიდუალურად მუშაობის უნარი;
** დეტალებზე ორიენტაცია, ხარისხი და სიზუსტე;
** პროექტებისა და პროცესების მართვა;
** დროის მართვის უნარი;
** ანალიტიკური აზროვნება
** განვითარებაზე ორიენტირებულობა

მოვალეობები:

** მარაგების კონტროლი (ნედლეულისა და მზა პროდუქციის);
** გაყიდვების და GPS-ის ანალიტიკა;
** FMG პროგრამის ადმინისტრატორებთან კომუნიკაცია და ახალი შესაძლებლობების მოძიება;
** FMG პროგრამაში მუშაობა და ხარვეზების გასწორება;
** დისტრიბუტორების სამუშაო ანალიტიკა (გაჩერებების მონიტორინგი, მანძილების მონიტრინგი, შეკვეთების აღების ინტერვალები)
** მარკეტინგული ინვენტარის განაწილების მონიტორინგი;
** სხვადასხვა კონტროლის მექანიზმების შემუშავება;

დაინტერესებულმა პირებმა გადმოაგზავნეთ რეზიუმე ქართულ ენაზე, ელ.მისამართზე: [email protected] და აუცილებლად საგანში მიუთითეთ ვაკანსიის დასახლება, წინააღმდეგ შემთხვევაში ვაკანსია არ განიხილება.

დაკავშირება მოხდება მხოლოდ შერჩეულ კანდიდატებთან.

განთ. 30 მარტი 12:00

ბოლო ვადა 27 აპრილი 00:00

პურის შემფუთველი

ID 64300

"ლიტვური საცხობი" აცხადებს ვაკანსიას პურის შემფუთველის პოზიციაზე, საქმის ადგილზე შესწავლის პერსპექტივით.

დასაქმებულ პირებს მოუწევთ ცვლაში მუშაობა, რაც მოიცავს ღამის ცვლასაც.

მოთხოვნები:

** ფიზიკურად შრომისუნარიანი
** სუფთა/მოწესრიგებული
** პუნქტუალური
** ენერგიული
** შრომისმოყვარე
** პასუხისმგებლობის გრძნობის მქონე
** სტრესულ გარემოში მუშაობის უნარი
** გაწონასწორებული
** უპირატესობა მიენიჭებათ არამწეველ კანდიდატებს

ხელფასი გამომუშავებით.

დაგვიკავშირდით ნომერზე: 579 03 94 39 ან 598 63 06 34.

მისამართი: ქ. თბილისი, თ. ერისთავის ქ. #1, დიდუბის მეტროს ზედა ამოსასვლელი, ყოფილი კიროვის ქარხნის ტერიტორია. "ლიტვური საცხობი".

განთ. 30 მარტი 11:59

ბოლო ვადა 27 აპრილი 00:00

ლოჯისტიკის გაყიდვების სპეციალისტი

ID 64299

Greenroad International Logistics is the Top 100 Chinese Freight Forwarders. With the professional project and operation team in 50 branches among Africa, Black Sea, Asia, North and South America, Greenroad provides excellent door-to-door logistic services for international projects in industrial, infrastructure, oil and gas and other area. With our business development, we are now in need of the logistics sales. We offer great opportunity for growth of management skills and high energy atmosphere.

Responsibilities:

** Conduct face-to-face customer visits, develop customer base, and get more RFQ opportunities.
** Formulate solutions and quote customers for RFQs and inquires, understand and apply pricing policies and procedures.
** Work closely with Customer Service, Procurement and Marketing teams, to resolve customer complaints or disputes.
** Maintain complete and accurate records of customer information and sales activity.
** Account receivable management, ensure timely and accurate fund recovery.
** Collect and report customer feedback, assist in optimizing vendor resources.
** Other duties as required by supervisor.
** Ensure client`s payment executed in time.
** Provide customer service for the best result.

Requirements:

** Minimum of 3 years logistics background in Logistics, have client database and English speaking are plus.
** Excellent communication and customer relation skills, sense of urgency with problem solving skills.
** Self-disciplined and self-motivated to produce outstanding results.
** Willing to travel 30%, home and oversea.

Salary: Basic salary based on experience and performance plus commission of sales outcome.

Email: [email protected] | [email protected]

განთ. 30 მარტი 11:57

ბოლო ვადა 27 აპრილი 00:00

ადგილობრივი კონსულტანტი

ID 64298

The Georgia Hazelnut Improvement Project (G-HIP) is a USAID-funded project implemented by CNFA in Georgia. The goal of G-HIP is to utilize market-based approaches and solutions to increase the quality and quantity of Georgian hazelnuts, improve processing capabilities, and establish market linkages that will allow smallholder growers to reach lucrative end markets. G-HIP is implemented as an Alliance between USAID, Ferrero, and CNFA that leverages the technical and financial resources of each partner to broaden, deepen, and advance the public and private sector development in the hazelnut industry.

An identified priority of the Alliance was to promote the development of Husking, Drying, and Storage (HDS) facilities that can substantially improve postharvest quality and farmer revenues. G-HIP`s activities built on its efforts to implement a broad-based, targeted promotion strategy to attract new investment in village-level HDS facilities. Investments in HDS facilities are vital to reducing post-harvest losses in the hazelnut sector and to raising quality standards for international markets.

Between 2018-2019, G-HIP provided a total of $350, 000 for six in-kind grants to construct new HDS facilities. These facilities are capable of drying 6, 000 tons of hazelnuts, which is roughly equivalent to 10% of Georgia`s annual hazelnut production. In addition, these facilities have the capacity to store more than 3, 000 tons of hazelnuts in proper conditions to preserve quality and meet high quality requirements. Three out of the six projects, built in 2018, while the remaining three were built or opened in 2019.

Objectives:

The purpose of this assignment is to assess the past, current, and expected performance of the six HDS facilities constructed under G-HIP. In particular, G-HIP and stakeholders are interested to learn about five topics as follows:

** Performance of currently operational project-supported HDS facilities, both in terms of generated revenues and handled volumes of hazelnuts, extent of utilization of storage space - current and future, extent of unmet demand for services, feasibility of alternative options for service provision to expand the coverage
** Extent of satisfaction among HDS facility service user growers/farmers with the available services (shortcomings/ / gaps and advantages)
** HDS facility service-user farmers/growers opinion about the operation and effectiveness of traceability systems at HDS facilities.
** Farmers/growers attitude towards physically storing their produce at HDS storage facility and benefit from warehouse receipt system
** Analyze reasons underlying farmers/ growers decision not to use services offered by HDS facilities

The local consultant will work together with the G-HIP team to address these issues, design a survey instrument, lead a local data collection team, and provide analysis of that data related to hazelnut production, post-harvest handling, and grower attitudes and perceptions about the services offered by HDS facilities. The local consultant will organize meetings with main hazelnut stakeholders to get relevant data; visit HDS facilities, hazelnut processing factories, consolidators, and farmers in different growing areas to conduct this assessment and gap analysis. The selected consultant will spend 5-7 days visiting the different regions of hazelnut production and assessing hazelnut VC operations.

Based on the visit to the HDS facilities and other VC players, the consultant will provide a tailored report on the additional needs of HDS facilities, considering production areas, volumes, number of producer farmers, production capacity of farmers, climatic conditions, and others if necessary. She/ he will also conduct a survey of a statistically representative sample of growers (both users and non-users of HDS facilities` services) to gather qualitative data on the knowledge, attitudes, and practices of growers with regards to their use/non-use of the HDS facilities. This survey will be collaborative effort of the G-HIP team and the consultant. The consultant will then analyze this data to provide evidence-based answers to the questions above.

Principal duties and responsibilities:

** Assessment of the overall necessity of hazelnut drying in hazelnut production areas (Samegrelo Zemo Svaneti, Kakheti, Imereti, Guria, Adjara regions) considering production areas, volumes, number of producer farmers, production capacity of farmers, climatic conditions and others if necessary.
** Develop a survey of both users and non-users of HDS facilities and their knowledge, attitudes, and practices in collaboration with the G-HIP team and local consultant.
** Obtain necessary information on hazelnut production local patterns in different production areas (Samegrelo Zemo Svaneti, Kakheti, Imereti, Guria, Adjara regions).
** Obtain data regarding main production areas, volumes, number of producer farmers, production capacity of farmers, climatic conditions and others if necessary.
** Conduct a survey of a statistically representative sample of growers to gather qualitative data on the knowledge, attitudes, and practices of users and non-users of HDS facilities.
** Analysis of qualitative data from surveys from both users and non-users of HDS facilities and their knowledge, attitudes, and practices with regards to the facilities.
** Identify the most appropriate areas and capacities for Hazelnut Husking and Drying facilities (HDS`s) given local cropping patterns, customer demands.
** Assessment of the existing six HDS facilities established with G-HIP assistance in 2018-2019.

Deliverables:

** Report on findings on necessity of hazelnut drying (Including financial models, social and marketing issues) and grower attitudes and perceptions about the facilities.
** Recommendations for further steps for the existing six G-HIP funded HDS facility (Necessary trainings on safety, traceability), upgrade of hazelnut machinery and equipment, provide list of machinery and equipment and potential vendors.
** Verified meeting list of stakeholders interviewed

Period of performance:

This assignment is planned to take place between May 1, 2020 till May 30, 2020. Total LOE for this assignment will be 20 days.

Qualified candidates should submit their CV, Diploma(s), Salary confirmation letter(s) to [email protected] with the subject line Local Consultant no later than COB 10 April, 2020.

განთ. 30 მარტი 11:56

ბოლო ვადა 10 აპრილი 00:00